neděle 10. dubna 2016

Věci, které mi dělají radost/ Things make me happy

Poslední dobou jsem objevila spoustu skvělých jídel, receptů, pochoutek, obchodů atd.. o které se s vámi chci podělit. Jsou to věci, které mi doopravdy udělaly radost a potěšily mě :))

1) Začnu pěkně od začátku, takže od snídaně. Došly mi všechny pohankové, jáhlové a ovesné instatntní kaše. A na těch já jsem závislá a snídaně bez nich pro mě není snídaně. A tak jsem si uvařila svoji ovesno- banánovou kaši a byla ÚŽASNÁ! Intenzivní, lahodná a prostě bez chyby. Jak na to? Stačí když na jednu porci dáte do menšího hrnce či na hlubší menší pánev vařit cca hrnek mléka. Potom přidáte asi 3 lžíce vloček a mícháte a mícháte a mícháte. Jakmile směs zhoustne (nejdřív se tomu ani nechce věřit, ale vážně zhoustne), přidáme na kolečka nakrájený banán a mícháte opět do té doby, než se banán rozvaří. To je vše, pak už staší jen ozdobit třeba buráky, javorovým sirupem nebo ovocem.


2) Když už jsme u toho sladkého, doporučuji zajít na Staroměstské náměstí, podívat se na trhy. Mají (měli) tam totiž perfektní donuty posypané pistácií, které stály za to. Cena byla samozřejmě trochu vyšší (asi okolo 60 kč myslím), ale donut jsem ani nemohla sníst, jak byl velký. A jestli nemusíte donuty, pak zkuste sladkosti z Paula, kterému jsem tak trochu propadla. Tedy dopřeju s jeho návštěvu jen vždy u nějaké příležitosti, protože delikatesy jsou tu velmi drahé, ale cena se v tomhle případě určitě rovná kvalitě. Můžete ochutnat různé makronky nebo košíčky s ovocem, ořechy, čokoládou... prostě pro mě úplné nebe:)




3) Poslední dobou svoje tělo očištuju různými "jarními detoxy". Jak můžete vidět o pár řádků výše, nijak to nepřeháním :D, ale dopřávám si spoustu zeleniny a ovoce, bylinek atd.. Skvělá je brokolicovo-bazalková polévka, která je nejen zdravá, ale velmi osvěžující, jarem vonící a moc dobrá. Stačí jen uvařit brokolici, rozmixovat, přidat trochu mléka, česnek, sůl, špětku kari a natrhané listy bazalky. Ještě jednouse vše promixuje a podáváme!



4) Rajčatový tartar je další jarní perfektní pokrm. Je rychlý, snadný a vážně chutný. Stačí nakrájet na drobno rajčata, šalotku, bazalku a olivy, přidat olivový olej, balzamico, citronovou šťávu, sůl a pepř, případně česnek. Všechno smícháme a můžeme servírovat na opečené bagetce, friselle, toustu nebo třeba s mozarelou.

5) Lososový tataráček je dobrý kompromis mezi rajčatovým a hovězím tatarákem. Je zdravý a lehký. stačí najemno nakrájet lososa, přidat cibulku, kopr, sůl, pepř, limetovou šťávu, balmazico nebo vinný ocet a smíchat. Já k tomu měla ještě směs okurek s jogurtem a česnekem a balzamicovou redukci - mňam!


6) A na závěr tip na úžasný mátový sorbet z Ovocného světozoru na Florenci (nebo kdekoliv jinde v Praze). Ve vedru, které bylo v úterý mi skvěle bodl, osvěžil a měla jsem z něj moc dobrý pocit.



Snad se vám příspěvek líbil, inspiroval a nebo aspoň navnadil chuťové pohárky :)


Žádné komentáře:

Okomentovat