čtvrtek 17. prosince 2015

Vynikající porkový krém/ Delicious leek cream

Jen se přiznejte, jak často jíte pórek neboli pór zahradní? Myslím, že odpověď je u většiny lidí podobná, a to že občas... jak často, už ale nevědí. Přitom je to naprosto perfektní, celkem levná a zdravá surovina. Stojí doslova pár korun a obsahuje vitamíny A, B, C, D a vápník, železo a hořčík. Já jsem dnes připravila lahodný pórkový krém. Chcete-li ho vyrobit zdravě, je možné jen na sucho nebo na minimu oleje orestovat základ, přidat vodu, rozmixovat a ochutit. Já jsem dělala trochu více kalorickou variantu, jelikož jsem cibulku restovala na másle a základ jsem zalila zeleninovým vývarem. 

Ingredience na 3 porce:
  • 2 vetší brambory
  • 1 pórek
  • plátek másla
  • zeleninový vývar
  • cibulka
  • česnek dle chuti
  • sůl, kari
  • 2 lžíce smetany na vaření
 Postup:
  1. Orestujeme v hrnci na másle na drobno nakrájenou cibulku, poté přidáme na kostičky nakrájené brambory a promícháme. Zalijeme vývarem tak, aby byla zelenina ponořená asi 1,5 cm pod hladinou a vaříme.
  2. Jakmile jsou brambory téměř měkké, přidáme na kolečka nakrájený póreka povaříme. Polévku odstavíme z plamene/ plotny, přidáme česnek, sůl a kari (kvůli barvě) a rozmixujeme.
  3. Při servírování každou porci ozdobíme lžící smetany, nakrájeným pórkem, případně chilli.
Bon appetit!




Žádné komentáře:

Okomentovat