středa 6. ledna 2016

Cheesecake z vaječného likéru s meruňkovou marmeládou/ Egg sweet liqueur cheesecake with apricot jam

Ne vždy se každý recept povede tak, jak byste si představovali. Původně jsem měla v plánu cheesecake se spoustou tvarohu a vláčným korpusem, bohužel jsem měla málo tvarohu a másla, tudíž korpus byl sušší a náplň slabá. Přidala jsem tedy ještě vrstvu meruňkové marmelády - když je dobrá v sachertortu, tak proč ne v cheesecaku, že? Do tvarohu jsem přidala vaječný likér a voilá, lahůdka je na světě:)).

Ingredience:
  • 400 g tvarohu (cca 1 a půl balení)
  • javorový sirup nebo jiné sladidlo (naše domácí marmeláda je dost sladká, proto jsem nepoužila na tvarohovou náplň cukr, ale sirup)
  • půl hrnku vaječného likéru
  • 2 hrnky drcených sušenek
  • půl hrnku másla nebo i více, podle potřeby, aby sušenkové těsto bylo vláčné
  • meruňková marmeláda 
  • 1 vejce
Postup:
  1. Smícháme drcené sušenky a máslo do těstíčka, udusáme do dortové formy (do které dáme ještě předtím pečící papír) a dáme upéct do trouby na 10 minut na 200°. 
  2. Smícháme tvaroh (případně trošku mléka, ale není nutné), vejce, sirup a vaječný likér.
  3. Korpus vyndáme, necháme vychladnout, potřeme marmeládou a poté tvarohovou směsí a dáme péct zhruba na 40-50 minut, dokud nezačne zlátnout.
  4. Vyndáme z trouby, necháme vychladnout a podáváme.
Bon appetit!







Žádné komentáře:

Okomentovat