neděle 10. ledna 2016

Limetkové filé se šťouchanými bramborami a koprovým dresingem/ Lime fish fillet with mashed potatoes and dill dressing

Jestli jsem něco neměla ráda, tak balené mražené filé. Vždycky se strašně vysušilo a bylo takové bez chuti. Potom jsme si pořídili parní troubu a příprava všech ryb, včetně filé, začala být úplně úžasná - bez tuku a za pár minut. Filé většinou nemá výraznou chuť jako třeba losos apod., tudíž se musí připravit nějak speciálně. Já jsem vyzkoušela naložit ho na chvíli do limetkové zálivky a musím říct, že bylo perfektní. K rybě se mi navíc parádně hodí kopr, takže dresing byl taky jasný. Šťouchané brambory jsem podávala pomocí formiček, které jsem dostala k Vánocům:)).

Ingredience:

  • balení rybího filé dle chute (podle počtu osob)
  • 2 limetky a 1 citron
  • chilli
  • sůl
  • brambory
  • trocha mléka
  • zakysaná smetana
  • kopr - mražený či sterilizovaný nebo jaký máte po ruce
  • stroužek česneku
Postup:

  1. Jako první jsem si vyrobila zálivku/ marinádu - smíchala jsem šťávu z limetek a citronu, přidala sůl, rozmačkaný česnek a chilli. Do marinády jsem dala filé asi na 20 minut.
  2. Máte-li parní troubu, stačí dát plátky filé do nádoby, lehce osolit, přidat chilli a případně ještě polít zálivkou a péct cca 20 minut. Jestli parní troubu nemáte, potom doporučuji buď filé péct v troubě na nižší teplotě, aby se nevysušilo nebo na minimu oleje na pánvi.
  3. Mezitím si uvaříme brambory, které jakmile budou měkké rozšťoucháme s malým množstvím mléka, aby z nich nebyla kaše, ale ani v nich nebyly velké kusy brambor.
  4. Smícháním smetany, kopru a špetky soli vznikne lahodný dresing k rybě:).
Bon appetit!








Žádné komentáře:

Okomentovat