sobota 2. ledna 2016

Lososové carpaccio/ Salmon carpaccio

Po Vánocích je čas na nějakou oddechovku, něco lehkého, zdravého a svěžího. Přesně takové jídlo jsem si dala včera v jedné restauraci a musím říct, že jsem byla nadšená. Lososové "karpáčo" je lehounké jídlo, vhodné jako předkrm nebo light večeře. Jelikož jsem si ho nepřipravovala sama, tak neznám přesnou recepturu, ale není to nic těžkého a na recept je potřeba jen pár surovin:


  • losos - nejlépe čerstvý chlazený ze specializovaného obchodu s rybami a mořskými plody (viděla jsem i carpaccio z uzeného lososa, ale to není podle mě ono)
  • olivový olej
  • citron
  • kopr
  • sůl, pepř
  • rukola či salát
  • bagetka, pečivo či plátky pita chleba
Postup nebudu ani psát v bodech, protože je opravdu jednoduchý. Stačí lososa pořádně omýt, osušit ubrouskem a nakrájet na co nejtenčí plátky (opravdu laserové, téměř průhledné). Plátky pokapeme olivovým olejem smíchaným s nakrájeným koprem a citronovou šťávou, osolíme a opepříme dle chuti. Losos skvěle ladí s chutí rukoly, případně ledového salátu. Lze přikusovat bagetku, toust či jiné pečivo, já doporučuji pita chleba.

Bon appetit!



Žádné komentáře:

Okomentovat