pondělí 7. března 2016

Chipsy z brambor s červenou a modrou dužinou/ Blue and red potatoes chips

Viděli jste už někdy modré či červené brambory? Já jsem se s nimi setkala poprvé ve škole, tyhle odrůdy brambor se běžně moc nedají koupit, ale jsou mnohem zajímavější. Mají zhruba 2-3x větší antioxidační aktivitu, než brambory klasické, ale chuťově jsou téměř stejné. Jako standartní příloha postačují brambory žluté, ale pro nějakou speciální příležitost, nezvyklé pohoštění či srandičku pro kamarády jsou tyto modré/fialové/červené brambory naprosto perfektní. Vřele doporučuji domácí chipsy nezvyklé barvy. Lze je připravovat ve "friťáku" (ačkoliv to není nejzdravější varianta), na pánvi nebo v troubě. Já své chipsy dělala ve fritovacím hrnci, z něj jsou totiž nejkřupavější :)

A kde je můžete sehnat? Většinou jsou v omezeném počtu dostupné na různých farmách:
 a spousta dalších...

Postup:

  1. Nejdříve brambory omyjeme, oloupeme a nakrájíme na cca 2-3 mm plátky (2mm jsou optimální).
  2. Poté brambory propláchneme, aby se zbavily škrobu a pořádně usušíme.
  3. Dále je buď v misce smícháme s olejem a naskládáme na pečící papír a dáme péct do předehřáté trouby na 220°C. Další možností je nalít do pánve či hrnce větší množství oleje, dobře rozehřát a vložit chipsy. Případně, jak jsem to dělěla já, plátky hodit do friťáku. Chipsy jsou hotové, jsou-li zlaté. Chipsy můžeme dochutit solí nebo bylinkami.





Žádné komentáře:

Okomentovat